проти Майдану пройшла масована інформатакі колишніх – Інститут масової інформації • Портал АНТІКОР


«Ознаки реваншу диктатури»: проти Майдану пройшла масована інформатакі колишніх - Інститут масової інформації
«Ознаки реваншу диктатури»: проти Майдану пройшла масована інформатакі колишніх – Інститут масової інформації

Шоста річниця розстрілів на Майдані супроводжувалася масованої інформаційної кампанією з дискредитації Революції Переваги та Героїв Небесної Сотні. Участь в цій кампанії брали чиновники часів побіжного президента Януковича Андрій Портнов і Олена Лукаш, а також однопартійці кума Путіна Віктора Медведчука.
Про це повідомляє Інститут масової інформації.
Цю кампанію сім’ї Героїв Небесної сотні вже назвали «ознаками реваншу диктатури» в своєму зверненні до української влади.
Інститут масової інформації проаналізував, які маніпуляції і фейки поширювалися в рамках цієї кампанії.
Маніпуляція «Фальсифікація»

«Список Небесної Сотні наполовину сфальсифікований». З такими заявами Лукаш вже кілька місяців з’являлася на каналах Медведчука. 17 лютого на сайті «Країна» виходить матеріал «Масові фальсифікації в списку Небесної сотні». Автори – Лукаш і Портнов нібито викривають таємницю, що частина Героїв України не є загиблими на Майдані », – йдеться в повідомленні.
Цей матеріал передруковують сайти ZIK, 112 і Newsone.
Портнов-Лукаш вказують 25 прізвищ, які включені в список з незрозумілих причин.

Однак ніякої сенсації в цьому немає. Ще в березні 2018 го про це писав головний редактор Цензор.НЕТ Юрій Бутусов. За його підрахунками в списку Героїв України повинні бути не 107 прізвищ, а 86.
«Ми повинні шанувати подвиг кожного по заслугах, і буде чесно відзначати в Музеї саме тих, хто загинув саме в результаті Революції», – писав Бутусов в 2018-м причину, по якій провів своє дослідження.
«Тобто, Бутусов прагнув встановити справедливість в цьому питанні. Портнов-Лукаш своє «викриття» підготували з іншою метою – дискредитацією. І не тільки тих прізвищ, які не повинні бути в списку Небесної Сотні, а й усього списку. У матеріалі вони викривають «брехня про Майдан». І це є маніпуляцією », – наголошується в дослідженні Інституту масової інформації.
Зокрема, в статті вони ставлять під сумнів і причетність «Беркута» до розстрілу на Інститутській. «Загиблі від вогнепальних поранень протестувальники. Це найбільша група загиблих – 69 осіб. Всі вони визнані Героями України посмертно. Але хто їх вбивав? Шість років – відповіді немає », – пишуть Портнов-Лукаш.
Насправді, відповідь слідства є. Вона відома, озвучувалася неодноразово, в тому числі і в суді. І кожен бажаючий міг побачити відео, як так звана «чорна рота Беркута» стріляла в учасників протесту.
Зате в своєму матеріалі після відбілювання беркутівців Портнов-Лукаш маніпулятивно підводять до того, що учасників протесту на Інститутській розстріляла так звана «група Парасюка». «Вони стріляли і організовивали відстріл. Питання в кого саме і куди вони стріляли – відкритий. Слідство заморожені. Воно просто не вписувалося в міф про «святому майдані» «, – говориться в статті Портнова-Лукаш.
Цій групі сайт «Країна» присвятив окремий матеріал «Хто почав бійню на Майдані». При цьому не вказав автора.
«Підкреслимо, спусковий гачок усіх цих процесів був натиснутий саме 20 лютого – в момент масової бійні на Майдані», – йдеться в статті.
«Це маніпуляція, тому що« автори »ніби забувають, що загиблі були ще до 20 лютого, – наголошується в дослідженні.
«Стрілянину першими почали майданівці. По крайней мере, до таких висновків слідство дійшло ще в 2017 році. Відповідні матеріали справи, яким так і не дали ходу з політичних міркувань … Ця інформація суперечить офіційному культу «Небесної сотні», – йдеться ще в одному матеріалі «Країни».

Інститут масової інформації підкреслює, що це теж маніпуляція. Версія про початок стрільби 20 лютого 2014 го саме з боку протестуючих описана в матеріалі «Української правди» трирічної давності. Писали про це та інші ЗМІ.
«Знову ж, різниця лише в тому, що автори матеріалів сайту« Країна »маніпулятивно підводять до думки, що розстріляти учасників протесту на Інститутській могли не беркутівці, а« свої », – йдеться в повідомленні.
Щодо списку Героїв Небесної Сотні, то мали місце і інші маніпуляції.
Так сайт «Newsone» видав новина, що Госбюро розслідувань «значно» зменшило кількість «Небесної Сотні». У цій новині вказано, що офіційно «Небесна Сотня» включала 150 прізвища, а керівник ГБР назвала цифру 78. Насправді, відповідний список включає 107 прізвищ, а цифру 78 також озвучував Юрій Бутусов в згаданому вище матеріалі. За його інформацією, саме стільки учасників Революції загинули в результаті дій правоохоронців і найнятих бандитів.
Крім того, маніпулювали окремі ЗМІ та з постом п’ятого Президента України Петра Порошенка в мережі Facebook, в якому він вказав, що більше 80 учасників Революції Переваги були вбиті. Так сайт ZIK видав заголовок «Порошенко визнав фабрикацію списку», хоча нічого подібного Порошенко не робив. Навіть в ФБ-замітці Рената Кузьміна, з якого і робився матеріал ZIK нічого про визнання фабрикації не було. Цей же ФБ-повідомлення Порошенко «Країна» інтерпретувала як зменшення п’ятим президентом списку Небесної Сотні.
Кампанія «Амністія силовикам»
9 лютого сайт «Країна» опублікував матеріал «Як били і калічили міліцію на Майдані». У статті – список постраждалих правоохоронців за весь час євромайдан. Автор статті не вказано. Цей матеріал передрукували сайти 112 і Newsone. Маніпуляція в матеріалі міститься вже в самому початку: «Звично забуваючи, що постраждали сотні правоохоронців».
«Депутати від партії« Опозиційна платформа – За життя »звернуться до Державного бюро розслідувань з вимогою почати кримінальне провадження за цими фактами», – йдеться в заяві «ОТЗЖ».
«При цьому маніпулятивно уникає згадування (як в заяві партії, так і в відповідних новинах на сайтах), що по кожному випадку загибелі міліціонера кримінальні виробництва відкриті. «Обставини їх загибелі частково розслідувані», – йдеться навіть в статті «Країни».
Ще кілька новин сайтів можна розцінити, як кампанію з відбілювання беркутівців з метою сформувати громадську думку, що вони повинні бути амністовані. Сайти «Країна», 112, ZIK і Newsone зробили новини з ФБ-поста нардепа Іллі Ківіи по «відновлення доброго слова про тих офіцерів, які віддали на Майдані своє життя. У цих новинах кажуть, що Ківа зареєстрував законопроект, який «дозволять відновити справедливість і припинити гоніння правоохоронців».
Насправді, законопроект №3073 передбачає «припинення кримінального переслідування і покарання», тобто по суті амністія всім силовикам.
До кампанії по амністії силовикам можна віднести:
– заяву Руслана Коцаби, яку поширив сайт Newsone: «Поки не буде двосторонньої амністії, цей стигмат (рана) буде роз’єднувати Україну»;
– заяву Віталія Журавського з сайту 112: «Представники правоохоронних органів не мали при собі зброї, у них були тільки щит і палиця»;
заяву Михайла Добкіна з «Шоу Шелеста», яку процитував Newsone «люди в погонах не тільки з” Беркута “… вони були справжніми героями».
Маніпуляція «Наслідки Майдану»
18 лютого сайти 112 і «Країна» зробили новини на основі звернення Януковича, яке розмістив у себе на ФБ сторінці адвокат побіжного президента Віталій Сердюк. І якщо 112-й лише процитував кілька уривків, то «Країна» – повний текст.
«Лідери державного перевороту почали свій кривавий шлях на Майдані і, не замислюючись над наслідками, перенесли його на Донбас», – цитує Януковича «Країна. Маніпуляцію, що наслідком євромайдан стала війна, погіршення економіки і життя українців, розповсюджували і в інших матеріалах.
Так сайт «Країна» передрукував ФБ-пост нардепа ОТЗЖ Рената Кузьміна під назвою «Результати Майданної євроінтеграції – катастрофічні». У матеріалі призводить статистичну інформацію економічного погіршення. При цьому всі маніпулятивно зв’язується з Майданом, а не з війною. Вище вже згадувався ФБ-пост Ківи, з якого зробили новини 4 сайта. Там теж перебувала маніпуляція: «жменька негідників здійснювала кривавий переворот влади, результатом чого і стала шестирічна війна».
«Окремо варто звернути увагу на матеріал«країни»Про засідання парламентського комітету гуманітарної політики, на якому розглядалася заява до 6 річниці Революції Переваги. У заголовок винесено «Кривавий переворот, що поклав початок громадянської війни». Це маніпуляція, тому що в самому документі про це не йдеться. Це цитата одного з учасників засідання. Зате в проекті заяви йдеться про узурпацію влади Януковичем і боротьбі майданівців за ідеали демократії. Ці формулювання викликали обурення Кузьміна », – наголошується в дослідженні Інституту масової інформації.
Маніпуляція «Розчаровані експерти»
«70% експертів негативно ставляться до лідерів євромайдан, і тільки 25% відомих українських експертів підтримали б євромайдан, знаючи про його наслідки». Це – заголовки новин, які вийшло 6 лютого синхронно на трьох сайтах, пов’язаних з Медведчуком. Ці дані нібито отримав Український інститут політики шляхом телефонного опитування більше 30 експертів. При цьому наводяться прізвища тільки 20 осіб.
«Це опитування взагалі виглядає фейком. Тому що як можна отримати 10%, 20% або 70%, якщо кількість експертів в діапазоні 31-39? Для більшого розуміння: щоб отримати, наприклад, 10% від 33 опитаних потрібно, щоб варіант відповіді підтримали 3,3 експерта. У цьому контексті варто звернути увагу, що серед нібито опитаних експертів значна частина тих, хто регулярно з’являється на телеканалах Медведчука Олександр Лазарєв, Олексій Якубін, Олександра Решмеділова, Дмитро Джангіров, Кирило Молчанов, Сергій Биков », – підкреслюється в дослідженні.
Варто звернути увагу, що Український інститут політики (раніше – Український Інститут аналізу та менеджменту політики) входить в базу псевдосоціологи і прихованих піарників. Очолює його Руслан Бортник, багаторічний помічник проросійського регіонала Вадімв Колесніченко, зокрема, в 2011 році хотів створення «великої російської партії» в Україні. В новини 112-го каналу Бортник також маніпулятивно розповів «Люди розраховували на демократію і верховенство права, а в реальності зараз війна і бідність. Для порівняння. Оприлюднений 20 лютого результат соцопитування Центру Разумкова вказує, що 58,8% опитаних не хотіли б повернутися в Україну зразка до 2014-го.
Маніпуляція «Грузинські снайпери»
10 лютого сайт «Країна» опублікував новину про американському фільмі, який в якому говорилося про розстріли на Майдані. Передрук цієї новини зробили, наприклад, сайт Newsone і заблокований в Україні російський сайт ТАСС, а заголовок «позичив» заблокований в Україні телеканал «Звезда» для назви цього фільму на своєму Youtube-каналі.
Цей фільм обговорювали в ток-шоу телеканалу Newsone, звідки сайт Newsone привів цитату адвоката беркутівців Олександра Горошинського про тих же «грузинських снайперів».
Зате на сайті ZIK опублікували ФБ-повідомлення політконсультанта Ярослава Божко з критичною оцінкою точки зору. Зокрема, про згадці, що «саме медіа РФ і згодом італійський телеканал лояльного до РФ Берлусконі розігнав свого часу інформацію про грузинських снайперів. Тобто чистота фактів все ж сильно постраждав ». Дуже докладний розбір фільму зробили на «громадський». Там розібрані факти і брехня, які озвучені авторами фільму версії. І про автора фільму Майкла Капута згадується, що цей американець довгий час працював політконсультантом в Росії, співпрацював з «Газпром-медіа», займався поліпшенням іміджу Путіна в США.
Інститут масової інформації підсумував: «Фейки і маніпуляції навколо подій Революції Переваги поширюються не вперше. Однак в останні місяці і дні перед шостою річницею розстрілу на Інститутській це отримало ознаки спланованої інформаційної кампанії. Такий масованої кампанії фейків і маніпуляції по Небесної Сотні, силовиків і Майдану ми ще не спостерігали. Насправді, подібні кампанії-маніпуляції спрямовані не тільки проти учасників Революції Переваги, але і проти всієї держави. Вони мають на меті розкол українців, що грає на руку Росії. І прикро спостерігати, що участь в цих кампаніях беруть українські журналісти ».



Источник – antikor.com.ua

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *